BMW 520d: Kdy skončila éra motoru N47?

BMW 520d: Kdy skončila éra motoru N47?

BMW 520d, ikonický model v řadě německého automobilového giganta, skrývá mnoho příběhů a technologických inovací. Jedním z klíčových momentů jeho historie je konec éry motoru N47, který ovlivnil nejen výkon, ale i pověst tohoto vozu. Prozkoumejte s námi, kdy a proč došlo k této změně a jaké nové technologie nahradily známý motor.
Představení motoru N47: Historie a technologický vývoj

Představení motoru N47: Historie a technologický vývoj

Motor N47 byl poprvé představen automobilkou BMW v roce 2007 a rychle se stal jedním z nejvýznamnějších dieselových motorů v historii společnosti. Tento čtyřválcový motor se uplatnil v celé řadě modelů, nejen v BMW 520d, ale i v dalších sériích jako 1, 3, a X3. Hlavními přednostmi N47 byly jeho **vysoká efektivita** a **nízké emise**, což reflektovalo tehdejší důraz na ekologičnost a hospodárnost.

Mnoho dílčích konstrukčních změn a technologických inovací, jakými jsou například **variabilní turbodmychadlo** nebo **common rail injekční systém**, přispělo k optimalizaci výkonu a snížení spotřeby paliva. Tyto technologie umožnily N47 dosahovat výkonu až 218 koní s točivým momentem přesahujícím 400 Nm, což bylo na svou dobu pozoruhodné.

Rok Výkon (kW) Točivý moment (Nm)
2007 120 350
2011 135 380
2014 160 400

  • Variabilní turbodmychadlo
  • Common rail injekční systém
  • Optimalizace výkonu
  • Snížení spotřeby paliva

Známé problémy a slabiny N47: Kolik řidičů zaskočily?

Známé problémy a slabiny N47: Kolik řidičů zaskočily?

Pro motor N47, který se montoval do modelu BMW 520d, se často zmiňují určité **problémy a slabiny**, které mnohé řidiče velmi nepříjemně překvapily. Mezi nejznámější potíže patří:

  • Prasknutí rozvodového řetězu
  • Opotřebení ozubených kol
  • Problémy s turbodmychadlem
  • Selhání EGR ventilu

Tyto problémy byly obvykle doprovázeny nákladnými opravami, což vedlo k frustraci mnoha majitelů. Co se týče čísel, oficiální statistiky nejsou vždy k dispozici, ale podle zkušeností z různých servisů a komunitních diskusí jde pravděpodobně o stovky až tisíce postižených vozidel.

Problém Možné následky
Prasknutí rozvodového řetězu Vážné poškození motoru
Problémy s turbodmychadlem Snížení výkonu, zvýšená kouřivost

Nový motor B47: Jaké změny přináší v porovnání s N47?

Nový motor B47: Jaké změny přináší v porovnání s N47?

Jednou z klíčových změn ve vývoji motorů BMW byla náhrada motoru N47 novým motorem B47. Tento pokrok přinesl několik zásadních vylepšení a inovací, které se projeví ve výkonu, spotřebě i ekologii vozů.

  • Výkon a efektivita: Motor B47 nabízí vyšší výkon při nižší spotřebě paliva. Implementace nových technologií umožnila zvýšit jak výkon, tak točivý moment, což přináší dynamickou jízdu a zároveň úsporu paliva.
  • Konstrukční vylepšení: Nový motor byl zkonstruován s ohledem na snížení hmotnosti a lepší tepelné management. To zahrnuje použití lehčích materiálů a efektivnější chladicí systémy.
  • Emise a ekologie: Motor B47 splňuje přísnější emisní normy, což se projevuje nižšími emisemi CO2 a dalších škodlivých látek. To je dosaženo díky lepší kontrole spalování a pokročilým filtrům pevných částic.

Vlastnost N47 B47
Výkon 143-190 HP 150-231 HP
Točivý moment 300-400 Nm 320-450 Nm
Spotřeba 4.5-6.0 l/100km 4.0-5.5 l/100km
Emise CO2 119-158 g/km 106-140 g/km

Motor B47 tedy přináší výrazná vylepšení oproti staršímu N47 nejen v oblasti výkonu a efektivity, ale také z hlediska ekologického dopadu a technické inovace. Tato modernizace umožňuje BMW nadále posouvat hranice automobilového průmyslu.

Dlouhodobá údržba a servis motoru N47: Na co si dát pozor?

Dlouhodobá údržba a servis motoru N47: Na co si dát pozor?

Při dlouhodobém používání motoru N47 v BMW 520d je důležité zaměřit se na několik klíčových oblastí, které mohou ovlivnit jeho výkon a životnost. Mnohé z problémů mohou být předcházeny pravidelnou údržbou a kontrolami. Zde jsou nejdůležitější aspekty:

  • Řetězový rozvod: U motorů N47 bylo zaznamenáno zvýšené opotřebení řetězu rozvodu, což může vést k vážným poškozením motoru. Doporučuje se pravidelně kontrolovat napnutí řetězu a případně jej vyměnit před dosažením vyššího počtu najetých kilometrů.
  • Turbodmychadlo: Turbodmychadla mohou s časem selhávat, což se projevuje ztrátou výkonu a kouřivostí. Je doporučeno sledovat stav turbodmychadla a včas provádět jeho servis, včetně výměny olejových trubek a čištění výfukového systému.
  • Vstřikovače paliva: Palivové vstřikovače mohou selhávat kvůli zanášení nebo opotřebení. Pravidelná diagnostika a čištění vstřikovačů může předejít vážným problémům a udržet motor v dobrém stavu.

Oblast údržby Doporučený interval
Řetězový rozvod Každých 100 000 – 150 000 km
Turbodmychadlo Pravidelná kontrola každých 50 000 km
Vstřikovače paliva Každých 70 000 – 100 000 km

Systematická a včasná údržba klíčových součástí motoru N47 může výrazně prodloužit jeho životnost a rovněž zajistit, že vaše BMW 520d bude fungovat spolehlivě dlouhé roky.

Recenze BMW 520d s motory N47 a B47: Řidičská zkušenost a spolehlivost

Recenze BMW 520d s motory N47 a B47: Řidičská zkušenost a spolehlivost

BMW 520d, poháněný motory N47 a B47, nabízí různorodé řidičské zkušenosti. Motor N47, uveden na trh v roce 2007, byl chválen pro svou úspornost a výkon, ale zároveň měl problémy s řetězy rozvodů. Na druhou stranu, motor B47, který jej nahradil v roce 2014, přináší zlepšení v oblasti spolehlivosti a nižších emisí.

  • N47: Vícekrát zmíněné problémy s řetězci
  • B47: Vylepšená spolehlivost
  • Spotřeba paliva u obou motorů je přibližně stejná

Motor Výkon Spotřeba Rok výroby
N47 177-218 k 4,8-5,5 l/100 km 2007-2014
B47 150-231 k 4,4-5,2 l/100 km 2014+

Pokud přemýšlíte o pořízení BMW 520d, motor B47 je pravděpodobně lepší volbou díky své vylepšené spolehlivosti. Nicméně, existuje mnoho příznivců motoru N47, kteří oceňují jeho výkon a charakter. Je tedy na vás, jaký zážitek upřednostníte za volantem tohoto elegantního vozu.

Výhled do budoucnosti: Jaké jsou plány BMW pro další generaci motorů?

Výhled do budoucnosti: Jaké jsou plány BMW pro další generaci motorů?

BMW neustále hledí do budoucnosti a jejich plány pro novou generaci motorů naznačují směs inovací, udržitelnosti a výkonu. Mezi hlavní body, na které se můžeme v blízké budoucnosti těšit, patří:

  • Hybridní technologie: Kombinace tradičních spalovacích motorů s elektrifikací pro maximální výkon a efektivitu.
  • Úspornější motory: Využití nových materiálů a designových změn ke snížení hmotnosti a zvýšení palivové účinnosti.
  • Alternativní paliva: Zkoumání možností využití vodíku a biopaliv pro snížení emisí.

Nová generace motorů BMW se bude orientovat nejen na výkon, ale i na udržitelnost a snižování ekologické stopy. Kromě osvědčených technologií, jako jsou turbodmychadla a přímé vstřikování, se automobilka zaměří na vývoj motorů, které budou splňovat přísnější emisní normy a zároveň nabídnou excelentní jízdní vlastnosti.

Vlastnost Plánované technologie
Ekologičtější provoz Vodíkové palivo, obnovitelné zdroje
Výkon Hybridní systémy, lehké materiály

BMW se zavázala k inovacím, které nabídnou nejen vynikající jízdní zážitky, ale také přispějí k udržitelnější budoucnosti. Následující roky přinesou zcela nové možnosti pro milovníky této německé značky.

Závěrečné myšlenky

Závěrem lze říci, že éra motoru N47 v modelu BMW 520d představovala důležitou kapitolu v historii automobilového průmyslu. Tento motor byl známý svou výkonností a účinností, ale také čelil určitým kritikám týkajícím se spolehlivosti a nákladnosti údržby. Jakmile BMW přistoupilo k inovacím a uvedlo nové motory, skončila éra N47, která však zanechala nesmazatelnou stopu. Tento přechod nám připomíná, že automobilový průmysl je neustále se vyvíjející odvětví, kde technologické pokroky přinášejí nové možnosti a výzvy. Zamyslete se nad tím, jak tyto změny ovlivňují nejen výkonnost vozidel, ale také naše rozhodování jako spotřebitelů. Jakým směrem se bude ubírat budoucnost automobilů a jaké inovace nás ještě čekají?

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *